NEWS.

Search Our Site

Οι 8 βασικοί τύποι χωμάτινων αγώνων που πρέπει να γνωρίζεις

Τεχνητή πίστα ή φυσική διαδρομή, με αντίπαλο το χρονόμετρο ή μάχη σώμα με σώμα; Μάθε τις σημαντικότερες διαφορές που διαχωρίζουν τους χωμάτινους αγώνες μοτοσυκλέτας.

 Το συνεχές γλίστρημα των τροχών είναι το κοινό χαρακτηριστικό όλων των αγώνων μοτοσυκλέτας που γίνονται εκτός δρόμου και κάπου εκεί σχεδόν τελειώνουν οι ομοιότητές τους.
Δες στον πίνακα που ακολουθεί τις σημαντικότερες διαφορές των βασικών ειδών χωμάτινων αγώνων και διάβασε στη συνέχεια τους κύριους τομείς στους οποίους διαφοροποιούνται.

Διαδρομή
Μια από τις μεγαλύτερες διαφορές στους χωμάτινους αγώνες μοτοσυκλέτας είναι η διαδρομή στην οποία καλούνται να αναμετρηθούν οι αγωνιζόμενοι. Αυτή μπορεί να είναι από μερικές δεκάδες μέτρα (flat track) μέχρι πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα (rally), σαφώς οριοθετημένη (motocross) ή με σήμανση στα απαραίτητα σημεία (enduro), μεγάλης δυσκολίας λόγω αλμάτων (supercross) ή λόγω εμποδίων (trial).

Διαδρομή σε αγώνα supercrossΔιάρκεια

Κρίνει αν στον αγώνα θα παίξει το μεγαλύτερο ρόλο η ταχύτητα των αναβατών, αν θα απαιτηθούν στοιχεία στρατηγικής και αντοχής ή αν θα τα συνδυάζει όλα. Η διάρκεια ενός αγώνα μπορεί να είναι από κάποια λεπτά ή μερικούς γύρους (flat track) και να φτάνει ακόμα και μεγάλο αριθμό ημερών όπως τα rally.
Εκκίνηση
Καθορίζει πολλά για τον τρόπο με τον οποίον ανταγωνίζονται οι αναβάτες. Μπορεί να είναι ατομική, κάθε αναβάτης δηλαδή να ξεκινάει μόνος του, ομαδική –π.χ. σε γκρουπ αναβατών- ή μαζική με πολλούς αγωνιζόμενους μαζί. Αυτό την κάνει από ασήμαντης σημασίας (πχ στους αγώνες rally) μέχρι απόλυτα κρίσιμης για την έκβαση της συνέχειας στους αγώνες πίστας.
Εξοπλισμός μοτοσυκλέτας
Ανάλογα με το αν η διαδρομή διασχίζει τμήματα ανοιχτά στην κυκλοφορία ή παραμένει σε κλειστό, ελεγχόμενο περιβάλλον, διαφοροποιείται το επίπεδο του εξοπλισμού των μοτοσυκλετών που απαιτείται να έχουν. Έτσι μπορεί να αποτελείται από τα απολύτως απαραίτητα ώστε να κινείται γρήγορα και με ασφάλεια μέχρι το να περιλαμβάνει εξοπλισμό για νόμιμη κυκλοφορία στο δρόμο (φώτα, κοντέρ και αριθμό κυκλοφορίας).
Άδεια οδήγησης αναβάτη
Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, οι περισσότεροι αγώνες σε πίστα δεν απαιτούν από τον αναβάτη να έχει δίπλωμα. Και μερικοί από αυτούς δεν έχουν καθώς θεωρούν την οδήγηση μοτοσυκλέτας στους δημόσιους δρόμους ιδιαίτερα επικίνδυνη.
Ανεφοδιασμός
Ανάλογα με τη διάρκεια του αγώνα μπορεί να χρειάζεται ανεφοδιασμούς καυσίμου. Σε μερικούς από αυτούς ο ανεφοδιασμός μπορεί να γίνει χωρίς να επηρεάζει άμεσα το αποτέλεσμα (κλασικό enduro, trial) ή σε κάποιους άλλου να πρέπει να γίνει γρήγορα καθώς το χρονόμετρο κυλάει (rally, scramble) .

Στον τερματισμό αγώνα Hard EnduroΑνάδειξη νικητή

Σημαντική διαφορά των αγώνων είναι ο τρόπος με τον οποίο αναδεικνύεται ο νικητής. Αυτός μπορεί να ξεχωρίζει πολύ εύκολα σε αγώνες που κρίνονται από το ποιος θα περάσει πρώτος τη γραμμή τερματισμού ενώ σε άλλους μπορεί να χρειαστεί ακόμα και κομπιουτεράκι και γνώσεις συμμιγών αριθμών με πρόσθεση ωρών, λεπτών, δευτερολέπτων και κλασμάτων του δευτερολέπτου.

RedBull.com

facebookr icon newtwitter icon newinstagram0icon new