NEWS.

Search Our Site

Όταν η τύχη γυρίζει την πλάτη στους αναβάτες MotoGP™

Με αφορμή την άδοξη εγκατάλειψη του Jack Miller στον δεύτερο ιταλικό γύρο του παγκόσμιου πρωταθλήματος, συγκεντρώνουμε και ξαναθυμόμαστε περιπτώσεις όπου η τύχη έπαιξε άσχημο παιχνίδι σε αναβάτες, οδηγώντας τους στην εγκατάλειψη ή ρίχνοντας τους πολλές θέσεις στην τελική κατάταξη.

 Σκουπίδι στην εισαγωγή αέρα, Misano 2020
Ο Jack Miller έδειχνε να έχει ένα καλό Σαββατοκύριακο στον φετινό γύρο του Misano. Είχε τον δεύτερο χρόνο στα δοκιμαστικά και μετά τους πρώτους γύρους του αγώνα πάλευε μέσα στην πρώτη πεντάδα, κάτι που τον διατηρούσε στη μάχη του πρωταθλήματος. Μετά τον έβδομο γύρο ήταν προφανές πως η Ducati του Αυστραλού αντιμετώπιζε πρόβλημα, ο ίδιος έχανε συνεχώς έδαφος και τελικά αποσύρθηκε στα pits. Λίγο αργότερα οι μηχανικοί του θα διαπιστώσουν πως το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τη φραγή της εισαγωγής αέρα εξαιτίας ενός tear off. Ήταν η ζελατίνα που ο Fabio Quartararo, όπως πολλοί αναβάτες, είχε αφαιρέσει από το κράνος του και είχε πετάξει στο έδαφος λίγο πιο πριν.Δέκα ατυχείς συγκυρίες που δεν άφησαν αναβάτες του κορυφαίου πρωταθλήματος να δουν την καρό σημαία τερματισμού. Ή τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που θα ήθελαν.
O Miller ειδοποιεί τον Quartararo πως βρήκε κάτι δικό του!

Βλάβη στο traction control, Dani Pedrosa – Aragon 2013
Πέντε αγώνες πριν τη λήξη του πρωταθλήματος η μάχη για τον τίτλο έχει ανάψει για τα καλά. Οι τρεις αναβάτες που τον διεκδικούν παλεύουν για την πρώτη θέση στην ισπανική πίστα. Ο Pedrosa βρίσκεται στη δεύτερη θέση και ο rookie τότε Marc Marquez πίσω του, στην τρίτη. Ο Marquez κάνει ένα λάθος, ακουμπάει ελάχιστα το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας του Pedrosa και ανοίγει την τροχιά του.
O Pedrosa συνεχίζει απτόητος χωρίς να γνωρίζει πως ο μπροστινός τροχός του Marquez έχει δημιουργήσει βλάβη στον αισθητήρα του traction control, στον πίσω τροχό της δικής του μοτοσυκλέτας και ελάχιστα δευτερόλεπτα αργότερα, όταν ανοίγει το γκάζι χάνει τον έλεγχο, απογειώνεται και πέφτει άσχημα στο έδαφος (highsiding). Οι ελπίδες του για τον τίτλο χάνονται κι όλα αυτά συμβαίνουν ανήμερα των 28ων γενεθλίων του.

Βενζίνη Sete Gibernau, Brno 2005 Johann Zarco – Misano 2017
Αν και ο σωστός υπολογισμός της κατανάλωσης μιας μοτοσυκλέτας MotoGP™ είναι κρίσιμη διεργασία για κάθε ομάδα και κάθε αστοχία χρεώνεται ως λάθος της, εντούτοις ως εξωτερικοί παρατηρητές έχουμε την τάση να την αποδίδουμε σε ατυχία. Ειδικά όταν συμβαίνει λίγες μόνο στροφές πριν τον τερματισμό και ο αναβάτης βλέπει αργά και βασανιστικά να χάνει θέσεις και πολύτιμους βαθμούς.
Όπως συνέβη στις παραπάνω περιπτώσεις με τον Gibernau να παλεύει για την πρώτη θέση (με τον Rossi) και τελικά να εγκαταλείπει και τον Zarco να σπρώχνει τη μοτοσυκλέτα του όσο πιο γρήγορα μπορεί -για παραπάνω από ένα λεπτό- και τελικά να καταφέρνει να τερματίσει 15ος παίρνοντας έναν βαθμό.
 

 

Τρακάρισμα με γλάρο, Iannone – Phillip Island 2015
Όταν κάποιος αναβάτης βρίσκεται στην πρώτη θέση ενός αγώνα θα μπορούσαμε να πούμε πως έχει το πλεονέκτημα της “καθαρής” πίστας μπροστά του, που μεταξύ άλλων του χαρίζει καλύτερη ορατότητα. Αυτό δεν ίσχυσε στην περίπτωση του Andrea Iannone, στο Phillip Island, όταν στον δεύτερο γύρο βρισκόταν στην πρώτη θέση. Ένας γλάρος που βρισκόταν στην άσφαλτο δεν πρόλαβε να απομακρυνθεί εγκαίρως και ο Iannone τον τραυμάτισε θανάσιμα με το κράνος του. Εμφανώς ξαφνιασμένος, ο Ιταλός άνοιξε ελάχιστα τη γραμμή του δίνοντας στον Lorenzo την ευκαιρία να τον περάσει.
Ανθρώπινη οβίδα, Quartararo - Phillip Island 2019
Το να συρθεί μια ήδη πεσμένη μοτοσυκλέτα και να χτυπήσει άλλον αναβάτη δεν είναι κάτι σπάνιο για τους αγώνες μοτοσυκλέτας. Το να απογειωθεί όμως ένας αναβάτης και πέφτοντας να παρασύρει άλλον και μάλιστα προπορευόμενο δεν είναι καθόλου συνηθισμένο. Ακόμα και στην περίπτωση μας που ο Quartararo είχε κάνει λάθος και οδηγούταν εκτός πίστας, η πρόσκρουση με τον ιπτάμενο Petrucci και τελικά η εγκατάλειψη ήταν σίγουρα ένα άσχημο παιχνίδι της τύχης.
 

 

Περιπτώσεις κακοτυχίας εκτός MotoGP™. Θα στοιχημάτιζε κανείς πως όταν ένας αναβάτης κατευθύνεται με μεγάλη ταχύτητα προς τη γραμμή τερματισμού, το χειρότερο που μπορεί να του συμβεί είναι να χάσει μερικές θέσεις. Η περίπτωση ωστόσο του Bo Bendsneyder στο Ολλανδικό GP (2017) ξεπέρασε κάθε φαντασία καθώς ύστερα από σύγκρουση, έπεσε, πέρασε τη γραμμή αλλά χωρίς να ακουμπάει τη μοτοσυκλέτα του, κάτι που με τους κανονισμούς που ίσχυαν μέχρι το 2019, έθεσαν τον αναβάτη εκτός κατάταξης.

Το ίδιο άτυχος πιθανότατα θα νιώθει και ο Jorge Martin που είδε τις ελπίδες του για τον φετινό τίτλο στη Moto2 να σβήνουν όταν βρέθηκε θετικός σε τεστ Κορωνοϊού και αναγκάστηκε να απουσιάσει από δύο αγώνες.
Φυσικά όλα τα παραπάνω θα ήταν “ψιλά γράμματα” αν ο κεραυνός που χτύπησε στην πίστα του Estoril το 2011 (Red Bull Rookies Cup) και ξήλωσε ένα κομμάτι από την άσφαλτο εκτοξεύοντάς το στον αέρα, είχε προσγειωθεί λίγα μέτρα πιο δίπλα, στους αναβάτες που διέσχιζαν τη στροφή εκείνη την ώρα στα πλαίσια των δοκιμαστικών.

Redbull.com

facebookr icon newtwitter icon newinstagram0icon new