NEWS.

Search Our Site

Η ζωή ενός μηχανικού στο Rally Dakar

Το Ράλι Ντακάρ είναι μια μοναδική εμπειρία – μια περιπέτεια δυο εβδομάδων, με τα πάνω και τα κάτω της. Εκεί ζεις κυριολεκτικά, μαζί με την ομάδα σου, με τους άλλους ανταγωνιστές και με τα μέσα ενημέρωσης. Ξυπνάς, τρως και μερικές φορές κάνεις ακόμα και ντους μαζί τους. Κοιμάστε καλυμμένοι με άμμο μέσα σε μικροσκοπικές σκηνές χωρίς κλιματισμό. Οι δύσκολες κρύες νύχτες ξημερώνουν ζεστές καλοκαιρινές μέρες και τα ταξίδια από τη μια ειδική διαδρομή στην άλλη είναι μακρινά και επίπονα.

Όταν εγγραφείτε στο Ράλι Ντακάρ, όπως ο επικεφαλής μηχανικός της ομάδας του Monster Energy Honda Hide Hanawa, βγάζετε τον εαυτό σας από την άνεση της καθημερινής σας ζωής στην πόλη, για να περάσετε μια καταπληκτική περιπέτεια αυτού του απίστευτου αγώνα.

Ο 55χρονος Ιάπωνας γνωρίζει καλά τη ρουτίνα. Αυτό είναι το έκτο ράλι Ντακάρ που ζει. «Αγαπάμε όλους τους αγώνες, αλλά το Ντακάρ είναι ξεχωριστό», λέει. «Ερχόμαστε εδώ για την αίσθηση της περιπέτειας. Διαφορετικά, δεν μπορείτε να δικαιολογήσετε τις απίστευτα μεγάλες μέρες και σχεδόν καθόλου ύπνο που ζούμε εδώ. Το Ντακάρ χτίζει χαρακτήρες μέσα στις ομάδες και δημιουργεί συναδελφικότητα.»

Το ξυπνητήρι ξυπνά τον Hanawa στη μέση της νύχτας. «Ξυπνάμε ενενήντα λεπτά πριν φύγουν οι αναβάτες», λέει. «Κάθε μέρα είναι διαφορετική. Για παράδειγμα, στη πρώτη ειδική Τζέντα προς Al Wajh, ξυπνήσαμε στις 2:30 π.μ., καθώς ο πρώτος αναβάτης έφευγε στις 4:15.»

Various HRC images

Αφού πλένουν τα πρόσωπά τους και βουρτσίζουν τα δόντια τους, οι μηχανικοί της HRC ελέγχουν προσεκτικά τις μοτοσυκλέτες. «Μόλις φεύγουν οι αναβάτες, ανάλογα με το μήκος της διαδρομής, είτε τρώμε πρωινό ή φεύγουμε αμέσως με το αυτοκίνητο για να πάμε στο πρώτο σημείο βοήθειας», εξηγεί ο Hanawa. «Κατά μέσο όρο, είναι μια κίνηση πέντε με έξι ωρών. Εποπτεύομαι έξι μηχανικούς. Κάποιοι από εμάς πηγαίνουμε κατευθείαν στο επόμενο bivouac για να ετοιμάσουμε τα κουτιά. Άλλοι πηγαίνουν στα σημεία βοήθειας στο δρόμο. "

 

Μόλις φτάσουν στο bivouac, οι μηχανικοί τρώνε και στη συνέχεια περιμένουν να φτάσουν οι αναβάτες, κάτι που συμβαίνει συνήθως μεταξύ 1 και 3 μ.μ. «Όταν φτάσουν οι αναβάτες, έχουμε μια τεχνική ενημέρωση και στη συνέχεια αρχίζουμε να δουλεύουμε πάνω στις μηχανές», σημειώνει ο Hanawa. «Αν δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα, αποσυναρμολογούμε μόνο το μισό μηχάνημα, το οποίο συνήθως διαρκεί δύο έως τρεις ώρες. Εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, μπορεί χρειαστεί περισσότερη ώρα»

Various HRC images

Την παραμονή μιας ειδικής-μαραθώνιο, που είναι δύο από τις 12 ειδικές, οι μηχανικοί ελέγχουν ολόκληρη την μοτοσυκλέτα. «Δεν κάνουμε βάρδιες. Συνεργαζόμαστε συνήθως» λέει ο Hanawa. «Τα τελευταία χρόνια, είχαμε πολλές μέρες. Κατά μέσο όρο, εργαζόμασταν μέχρι τις 8 ή 9 μ.μ. Μερικές φορές έχουμε τρεις ώρες για ύπνο. Αν κατορθώσουμε να κοιμηθούμε πέντε ώρες, είμαστε τυχεροί.»

 

Από τότε που η Honda επέστρεψε στο Ράλι Ντακάρ το 2013, η Rally CRF450 έχει απλουστευθεί για να διευκολύνει τη συντήρηση. «Στις αρχές είχε πολλά κομμάτια η μοτοσυκλέτα, η αποσυναρμολόγηση ήθελε ώρες. Σεζόν με σεζόν, με την εμπειρία, η μηχανή έχει γίνει πολύ πιο εύκολη στην συντήρηση. Κάτι πολύ σημαντικό για το Ράλι Ντακάρ.»

 

Ο Hanawa εδρεύει στις ΗΠΑ, οπότε, για τον ίδιο, το Ράλι Ντακάρ είναι σαν να αγωνίζεται κάθε μέρα στο Baja 500. «Το κάνουμε για το πάθος και την αίσθηση της περιπέτειας», λέει. «Είναι μια μοναδική ευκαιρία να βλέπουμε νέες χώρες, να μαθαίνουμε νέους πολιτισμούς και να γνωρίζουμε ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Είναι τόσο δύσκολο που, κατά τη διάρκεια του αγώνα, μερικές φορές σκέφτεσαι γιατί το κάνεις, αλλά μια εβδομάδα μετά ονειρεύεσαι το πότε θα το κάνεις ξανά!».

facebookr icon newtwitter icon newinstagram0icon new