Οι θεατές βλέπουν απλά το show, όμως η προεργασία πίσω από τον αγώνα έχει μεγάλο ενδιαφέρον και πόσο δε όταν την περιγράφει λεπτομερώς ο chief του Monster Energy Supercross της Αμερικής, Dave Prater...
Ο Dave είναι ο boss στη δεύτερη πιο δημοφιλή σειρά αγώνων μοτοσικλέτας στον κόσμο για σχεδόν δύο δεκαετίες και έχει συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη τους. Περιλαμβάνουν ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη, σε real time τα βιομετρικά δεδομένα των αθλητών, πυροτεχνήματα στο finish line, ενώ συνεχίζει να σκέφτεται νέες ιδέες και να βρίσκει νέες τοποθεσίες -μία εκ των οποίων το Nashville, στο οποίο διεξήχθη αγώνας για πρώτη φορά. Εκεί έγινε και η συνέντευξή μας, σε ένα από τα μεγαλύτερα στάδια της Αμερικής, το Nissan Stadium.
Ο διοργανωτής μας μίλησε για το πώς έχει εξελιχθεί το Supercross, πώς μπορεί να γίνει καλύτερο, για την διαδικασία της κατασκευής μιας πίστας και πώς επεκτείνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Την αποκλειστική συνέντευξη μας παραχώρησε το Monster Energy
Λειτουργικά πώς άλλαξε το Supercross τα τελευταία δέκα χρόνια;
Νομίζω το μέγεθός του άλλαξε. Αν γυρίσουμε δέκα χρόνια πίσω ή ακόμα και δεκαεννέα όταν ξεκίνησα, είχαμε τρία tractor-trailers και τώρα έχουμε δεκαεφτά. Έχουμε εξελιχθεί αρκετά! Ως επιχείρηση έχουμε διαμερίσει σωστά τις εργασίες, η υπηρεσία προγραμματισμού των tours η οποία αυτή τη στιγμή είναι στον δρόμο για να κλείσει deals με στάδια και διάφορους χώρους σε όλη τη χώρα, για το πρόγραμμα του 2020 και του 2021.
Η ομάδα το έχει εξελίξει σε «επιστήμη». Δεν έχει αλλάξει και πολύ από την άποψη της εισαγωγής του χώματος μέσα σε ένα στάδιο, της κατασκευής της πίστας και του set-up των δομών, απλώς μπαίνουν σε πεδίο εφαρμογής: οι διαστάσεις του βάθρου και οι LED πίνακες που έχουμε στην πίστα.
Υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να σκεφτούμε όσο αφορά το timing, δηλαδή αυτό που κάναμε παλιά ήταν να μπαίνουμε στο στάδιο, να χτίζουμε την πίστα και στη συνέχεια να δουλεύουμε τα lines.
Πλέον, η γραμμή τερματισμού φτιάχνεται προτού κατασκευαστεί το line της πίστας.
Είναι πιο δύσκολο να «μπείτε» στα στάδια;
Αυτή είναι μία από τις μεγαλύτερες διαφορές που έχουμε δει, για να πω την αλήθεια, ακόμη και πριν από δύο χρόνια!
Χθες κιόλας είχα αυτή τη συζήτηση. Στο παρελθόν θα βρίσκαμε ένα μέρος, όπως το CenturyLink Field στο Σιάτλ , θα τους λέγαμε «θέλουμε να κάνουμε αγώνα το 2020» και θα απαντούσαν «τέλεια, απλά πείτε μας ποιο σαββατοκύριακο», δηλαδή μας άφηναν ανοιχτή την δυνατότητα της επιλογής. Τώρα, πρέπει να είμαστε πιο μπροστά από όλους γιατί τα στάδια είναι σαν τις αρένες και είναι κλεισμένα κάθε σαββατοκύριακο, οπότε είναι πιο δύσκολο να βρούμε διαθεσιμότητα. Ήταν μια πρόκληση αυτό, γιατί στόχος μας είναι να βγάζουμε 5ετές πλάνο στο οποίο θα πρέπει τουλάχιστον να έχουμε την βάση του προγράμματος – κι αν όχι ολόκληρη- έστω να υπάρχει μια σταθερότητα.
Πέρυσι το στάδιο της Atlanta και της Minneapolis μας είπε: «παιδιά, έχουμε μόνο δύο ημερομηνίες διαθέσιμες στο πρώτο τρίμηνο ...» αυτό σημαίνει ότι είμαστε κλειδωμένοι σε εκείνες τις ημερομηνίες και πρέπει να δουλέψουμε το πρόγραμμα γύρω από αυτό και να ελπίζουμε ότι και οι άλλοι χώροι θα έχουν διαφορετικές ημερομηνίες διαθέσιμες. Αυτό δεν συνέβαινε πριν από δέκα χρόνια.
Περιγράψτε μας ένα deal. Όπως στο Nashville που είναι και κάτι καινούριο, πώς ξεκίνησε η συνεργασία;
Μιλούσαμε με το Nashville τα τελευταία χρόνια.
Είχαμε μια επαφή με το στάδιο λόγω του Monster Jam. Υπήρχε ήδη συνεργασία και γνωρίζαμε ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε περισσότερα με την ίδια εταιρεία.
Το προσωπικό του supercross ήταν παρών στην λειτουργία του Monster Jam, και το έφεραν εις πέρας και τα τελευταία δύο χρόνια ο διευθυντής των εκδηλώσεων του Nissan Stadium ήρθε στην Indianapolis μαζί μας, με σκοπό να δουν τι θα περιμένουν από μας.
Κάθε φορά που πηγαίνουμε σε ένα νέο χώρο που δεν έχει ξαναμπεί χώμα μέσα, ξαφνιάζονται και μας λένε «whoahhh! Πόσο χώμα σκοπεύετε να φέρετε μέσα στον όμορφο χώρο μας;». Όταν μας γνωρίζουν και «ζουν» ολόκληρη την διαδικασία του event, τότε καταβαίνουν ότι απώτερος σκοπός μας είναι να αφήνουμε το στάδιο πιο καθαρό από ότι το βρήκαμε.
Μετά τι ακολουθεί;
Παίρνουμε τα κλειδιά για το στάδιο την Δευτέρα και ξεκινάμε γύρω στις 08:00 π.μ. με την τοποθέτηση κόντρα πλακέ για να προστατεύσουμε το δάπεδο. Βάζουμε 6800 φύλλα διπλού στρώματος κόντρα πλακέ και την Τρίτη στις 8:00 πμ μπαίνουμε με τα πρώτα φορτηγά φορτωμένα με χώμα.
Θα έχουμε στρώσει το περισσότερο χώμα ως την Τετάρτη, αλλά το προσωπικό της Dirt Wurx [Track Builders] θα συνεχίσει να εισάγει κ άλλο και θα αρχίσουν να χτίζουν από τις εξωτερικές γραμμές προς τα μέσα, ενώ εμείς θα συνεχίσουμε να φορτώνουμε στο κέντρο.
Χτίζουμε την πίστα γρήγορα για να προλάβουμε τον καιρό, και ευτυχώς δείχνει καθαρός μέχρι την Κυριακή, και θα δουλέψουμε κανονικά. Η πίστα θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι την Παρασκευή το μεσημέρι.
Πόσα άτομα έχετε προσωπικό;
Υπάρχει μια κεντρική ομάδα 23 ατόμων που πηγαίνει από πόλη σε πόλη. Αυτοί οι 23 θα φτάσουν το πρωί της Δευτέρας και στη συνέχεια μεγαλώνει η ομάδα. Την Τετάρτη εμφανίζονται άλλα 15 άτομα. Την Πέμπτη θα είναι η πλειοψηφία εδώ, έτσι και με το συνεργείο της τηλεόρασης και το υπόλοιπο προσωπικό της επιχείρησης, πιθανότατα να είμαστε έως και 70 άτομα μέχρι τότε. Το Σάββατο είναι όλοι, συνολικά 175 άτομα με τις επιχειρήσεις, τους υπαλλήλους της AMA και FIM και το τηλεοπτικό προσωπικό.
Οι θεατές έρχονται να δουν δύο πράγματα σε έναν αγώνα Supercross: την πίστα και το show. Το show με τα χρόνια έχει εξελιχθεί, με πυροτεχνήματα και μεγάλες οθόνες. Έχει γίνει πιο θεαματικό, υπάρχει ακόμα κάτι που θα μπορούσε να προστεθεί;
Αυτή τη στιγμή δουλεύουμε στο να μπορούμε να αναγνωρίζουμε πιο εύκολα τον leader του αγώνα. Είτε αυτό θα γίνει με ένα Led φως στο number plate, ή οτιδήποτε άλλο…
Αυτό είναι το νούμερο ένα που μας ζητάνε, ειδικά οι νέοι fans.
Κάποιος που θα έρθει να δει για πρώτη φορά έναν αγώνα supercross, θα γουστάρει, όμως του είναι δύσκολο να ξεχωρίσει τον leader. Οπότε δουλεύουμε πάνω σε αυτό.
Πριν δέκα χρόνια δεν θα μου περνούσε καν από το μυαλό πως θα είχαμε LED οθόνες που θα έκαναν τόσα πολλά πράγματα, όπως ότι παίζουν βίντεο από σπόνσορες ή που δείχνουν την τρέχουσα σειρά. Δεν νομίζω ότι υπάρχει όριο για το τι μπορούμε να κάνουμε.
Είσαι ο τύπος που καθορίζει πώς θα είναι η πίστα;
Δεν θα έλεγα ότι είμαι ο τύπος που την καθορίζει, αλλά είμαι ένα μεγάλο μέρος της διαδικασίας.
Είναι μια συλλογική προσπάθεια.
Αμέσως μόλις τελειώσει η σειρά στο Λας Βέγκας θα συναντηθούμε την επόμενη μέρα με το AMA, το FIM και το Dirt Wurx – συγκεκριμένα την Κυριακή - και θα μιλήσουμε για το τι δούλεψε και τι όχι στην πίστα.
Ο Mike Muye, ο Διευθυντής του Ops μας, μιλάει συνεχώς με τους αθλητές για το θέμα αυτό, έτσι ώστε κατά τη διάρκεια της σεζόν να έχουμε μια ιδέα σχετικά με το τι λειτουργεί.
Μετά τη συνάντηση, οι Dirt Wurx θα πάρουν τον χρόνο τους και θα παρουσιάσουν κάποιες αλλαγές που θα μπορούσαν να γίνουν στην πίστα για το επόμενο έτος και τον τρόπο της υλοποίησης τους μέσα στο στάδιο.
Αυτό καθορίζω εγώ, ο Mike, το AMA και το FIM, καθώς και μερικοί αναβάτες.
Τα τελευταία χρόνια συνεργαζόμαστε με αναβάτες που έχουν συνταξιοδοτηθεί πρόσφατα, όπως ο Kevin Windham, ο Trey Canard και ο Nick Wey.
Αθλητές που έχουν αγωνιστεί σε αυτό το επίπεδο και μπορούν να μας δώσουν περισσότερες πληροφορίες για το πώς θα ήταν καλύτερη η πίστα.
Οι πίστες εξελίσσονται συνεχώς και υπάρχει πάντα το εξής debate: θέλουμε μια οπτικά ωραία πίστα ή μία ευέλικτη πίστα; Προσπαθούμε να βρούμε το ενδιάμεσο. Θέλουμε να είναι ευέλικτη, αλλά ταυτόχρονα το Supercross είναι ένα θέαμα που ο κόσμος μόλις μπει θέλει να δει κάτι που θα του κόψει την ανάσα.
Τέλος, πώς μπορεί το Supercross να γίνει καλύτερο;
Όταν θα «παντρέψουμε» την τεχνολογία με την εμπειρία. Συγκεκριμένα μέσω εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας που θα χρησιμοποιούν οι fans μέσα στο στάδιο, ακόμα και εκτός σταδίου μέσω των κινητών τους.
Προσπαθούμε να το μετατρέψουμε σε φεστιβάλ και ως μια νέα εμπειρία, να μπορεί ο κόσμος να απολαύσει τον αγώνα χωρίς καν να έρθει.
Αυτό είναι το επόμενο βήμα στην εξέλιξη. Αυτό κοιτάμε στο εγγύς μέλλον.
Οι οπαδοί θέλουν περισσότερο να ζήσουν την εμπειρία αντί να έρχονται απλά να κάθονται και να βλέπουν.
Αυτός είναι ο στόχος μας και μπορούμε να τον υλοποιήσουμε. Πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε τα όρια, και ο περιορισμός είναι η φαντασία μας.
*Η τεχνολογία Augmented Reality ή αλλιώς επαυξημένη πραγματικότητα επιτρέπει την ζωντανή προβολή ενός φυσικού περιβάλλοντος του οποίου όμως η πραγματικότητα είναι επαυξημένη με την προβολή πληροφοριών αλλά και εικονικών προσώπων ή χώρων σχεδιασμένων από υπολογιστή
Βρες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους αγώνες supercross εδώ.
Επιμέλεια: Όλγα Φωτιάδου
Φωτογραφίες: