COREfit.

Search Our Site

Τσάι Μάτσα: Αντιοξειδωτικό ρόφημα που νικά το στρες

Το πράσινο τσάι μάτσα θεωρείται εκπληκτική αντιοξειδωτική υπερδύναμη. Ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι μάτσα έχει την αντιοξειδωτική ικανότητα όσο δέκα φλιτζάνια συνηθισμένου πράσινου τσαγιού.

Πιλάφι με δημητριακά και άγριο ρύζι

Στο μαύρο ρύζι δεν έχει αφαιρεθεί το περικάρπιο (δεν έχει υποστεί επεξεργασία σε όλη του τη μάζα), υπερέχοντας σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες από το καστανό ρύζι.

Αυτά τα τρόφιμα έχουν περισσότερη ζάχαρη από ό,τι νομίζετε

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει στους ενήλικες να καταναλώνουν το μέγιστο 25 γραμμάρια (ή έξι κουταλάκια του γλυκού) ζάχαρη την ημέρα. Όμως με τον μέσο άνθρωπο να παίρνει περισσότερα από 19 κουταλάκια του γλυκού καθημερινά, είναι ασφαλές να πούμε ότι θα έπρεπε να τρώμε λιγότερη ζάχαρη.

Πρόπολη: Ο θησαυρός της φύσης

Η πρόπολη είναι ένα προϊόν της μέλισσας που προκύπτει από την επεξεργασία ρητινωδών χυμών από φλοιούς και οφθαλμούς ορισμένων φυτών μαζί με ειδικά ένζυμα που παράγονται από την ιδία την μέλισσα και την προσθήκη, ενδεχομένως, υπολειμμάτων γύρης και κεριού.

Το πρωινό της Martha Hunt για να είναι πάντα σε φόρμα

Η Martha Hunt εκτός από την αδιαμφισβήτητη ομορφιά της, διαθέτει ένα κορμί το οποίο είναι αξιοζήλευτο απ' όλους.

Ένα αβγό την ημέρα δεν αυξάνει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Το μέσο αυγό περιέχει 75 θερμίδες, 7 γραμμάρια πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας, 5 γραμμάρια λίπους και 1,6 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών, μαζί με σίδηρο, βιταμίνες, ανόργανα άλατα και θρεπτικά συστατικά όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη. Επίσης, ένα μεγάλο αυγό μπορεί να έχει 185 ml χοληστερόλης.

Kορωνοϊός: Είναι ασφαλές να πας τώρα στο γυμναστήριο;

Η λήψη προληπτικών μέτρων είναι αναγκαία και απαραίτητη. Μην την υποτιμάς.

Πρωτεΐνη mTOR: Κλειδί για την ανάπτυξη των μυών

Τα τελευταία χρόνια, η έρευνα έχει δείξει ότι μια ειδική πρωτεΐνη που ονομάζεται mTOR (mammalian target of rapamycin = στόχος ραπαμυκίνης των θηλαστικών) κατέχει το κλειδί για την οικοδόμηση και την ανανέωση των μυών.

Αφυδάτωση μπορεί να υπάρχει και με κρύο καιρό

Υπάρχει αφυδάτωση κατά την έκθεση σε κρύο; Σε αυτό το ερώτημα απαντά, ο Κωνσταντίνος Μάντζιος, ερευνητής, στο Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Φυσιολογίας στη Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο πλαίσιο σχετικής εργασίας που εκπόνησε.

Κορωνοϊός COVID-19: Συμπτώματα, μετάδοση και πρόληψη

Ο COVID-19 αποτελεί ένα νέο στέλεχος κορωνοϊού, που δεν είχε ανιχνευθεί πριν από την πρόσφατη επιδημία στην περιοχή Γιουχάν (Wuhan), στην Κίνα, το Δεκέμβριο του 2019. Τα συμπτώματα είναι παρόμοια με αυτά της γρίπης, η μετάδοση είναι εύκολη, η θνησιμότητα είναι στο 2,3% και η αντιμετώπιση είναι υποστηρικτική.

Οι κορωνoϊοί είναι μία μεγάλη οικογένεια ιών που μπορούν να προκαλέσουν νόσο, τόσο στα ζώα όσο και στον άνθρωπο. Ο νέος κορωνοϊός πιθανότατα μεταδόθηκε στον άνθρωπο από κάποιο ζώο -οι κορωνοϊοί κυκλοφορούν στα ζώα και κάποιες φορές μεταδίδονται σε ανθρώπους.

Συμπτώματα – κίνδυνος θανάτου
Ο ιός COVID-19 προσομοιάζει στον ιό της γρίπης. Τα συμπτώματα μοιάζουν με αυτά της γρίπης και πολλά περιστατικά είναι ασυμπτωματικά.

Τα στοιχεία επί 44.762 επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στην Κίνα δείχνουν ότι πεθαίνει περίπου το 2,3% αυτών που θα εμφανίσουν συμπτώματα (2,8% των ανδρών και το 1,7% των γυναικών). Δεν έχουν καταγραφεί θάνατοι σε παιδιά κάτω των εννέα ετών ενώ τα κρούσματα μέχρι αυτή την ηλικία είναι σχετικά λίγα.

Σε μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου είναι όσοι πάσχουν από καρδιαγγειακά νοσήματα (10,5%), σακχαρώδη διαβήτη (7,3%), καρκίνο (5,6%), υπέρταση (6,0%) και χρόνια αναπνευστική ανεπάρκεια (7,9%).

Μεταξύ των ατόμων που δεν είχαν προηγούμενη χρόνια νόσου, το ποσοστό θνησιμότητας ήταν 0,9%.

Όταν ένα άτομο μολυνθεί από τον ιό, μπορεί να εμφανίσει συμπτώματα που ποικίλλουν. Από ήπια, όπως αυτά του κοινού κρυολογήματος και της γρίπης, έως πολύ σοβαρά. Τα ήπια συμπτώματα είναι:

Καταρροή
Πονόλαιμο
Πυρετό
Βήχα
Ορισμένοι άνθρωποι μπορεί να εμφανίσουν σοβαρές εκδηλώσεις, όπως:

Πνευμονία
Δυσκολία στην αναπνοή
Αν παρουσιάσετε πυρετό, βήχα ή δυσκολία στην αναπνοή είναι σημαντικό να αναζητήσετε ιατρική βοήθεια το συντομότερο δυνατό, καθώς μπορεί να πάσχετε από αναπνευστική λοίμωξη ή πιο σοβαρή νόσο.

Μετάδοση
Ο COVID-19 μεταδίδεται εύκολα. Κυρίως μέσω της επαφής με ασθενή, μέσω σταγονιδίων τα οποία παράγονται όταν ο ασθενής βήχει ή φταρνίζεται ή μέσω σταγονιδίων από το σάλιο ή από τη ρινική κοιλότητα. Ο φορέας του ιού μπορεί να μεταδώσει τον ιό ακόμα και αν ο ίδιος δεν έχει εμφανίσει συμπτώματα.

Σύμφωνα με κάποια στοιχεία στην Κίνα, τουλάχιστον το 1,2% των ασθενών που μολύνθηκε δεν παρουσίασε συμπτώματα -στην πραγματικότητα το ποσοστό αυτό μπορεί να είναι υψηλότερο. Ή ενδέχεται να παρουσιάστηκαν τα συμπτώματα αρκετές μέρες αργότερα. Αρχικά, εκτιμήθηκε ότι η περίοδος επώασης του ιού κυμαίνεται από 1 έως 14 ημέρες, αλλά πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι θα μπορούσε να είναι έως 24 ημέρες. Στις περισσότερες περιπτώσεις είναι μεταξύ 2 και 11 ημερών.

 

Για την αποφυγή μετάδοσης είναι πολύ σημαντική η εφαρμογή μέτρων ατομικής υγιεινής. Καλύψτε το στόμα σας και τη μύτη σας με το μανίκι ή τον λυγισμένο αγκώνα σας όταν βήχετε ή φτερνίζεστε. Αν κρατάτε μαντήλι πετάξτε το σε κλειστό κάδο. Πλένετε τακτικά τα χέρια σας με σαπούνι και νερό ή με αλκοολούχο διάλυμα.

Οι επαγγελματίες υγείας που έρχονται σε επαφή με ασθενείς έχουν τον COVID-19, βρίσκονται σε υψηλότερο κίνδυνο μετάδοσης, και θα πρέπει να λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα προστατευτικά μέτρα πρόληψης και ελέγχου λοιμώξεων.

Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν στοιχεία ότι τα ζώα συντροφιάς ή κατοικίδια, όπως είναι οι γάτες και οι σκύλοι μεταδίδουν τον κορωνοϊό.

Προφύλαξη
Το πλύσιμο των χεριών με αλκοολούχο διάλυμα ή με νερό και σαπούνι, σκοτώνει τον ιό εάν βρίσκεται στα χέρια μας. Αερίζετε συχνά το σπίτι σας.

Διατηρήστε αποστάσεις, τουλάχιστον 1 μέτρου, από εσάς και τους άλλους ανθρώπους, ιδιαίτερα από ανθρώπους που βήχουν, φτερνίζονται ή έχουν πυρετό. Όταν κάποιος νοσεί από λοίμωξη του αναπνευστικού, βήχει ή φτερνίζεται και παράγει μικροσταγονίδια που περιέχουν τον ιό. Εάν είστε πολύ κοντά, μπορεί να εισπνεύσετε τον ιό.

Αποφύγετε να αγγίζετε τη μύτη, το στόμα και τα μάτια σας. Τα χέρια σας αγγίζουν πολλές επιφάνειες που μπορεί να είναι μολυσμένες με τον ιό. Εάν αγγίξετε τα μάτια, το στόμα ή τη μύτη σας, μπορεί να μεταφέρετε τον ιό από την επιφάνεια στον εαυτό σας.

Η χρήση ιατρικής μάσκας μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο της εξάπλωσης ορισμένων αναπνευστικών νοσημάτων. Ωστόσο, η χρήση από μόνη της δεν διασφαλίζει πλήρη προστασία και θα πρέπει να συνδυάζεται με τη λήψη και άλλων προστατευτικών μέτρων όπως είναι η σωστή υγιεινή των χεριών και η αποφυγή στενών επαφών.

Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) τονίζει ότι η απλή χειρουργική μάσκα είναι ένα φυσικό φραγμό σε υγρά και μεγάλα σταγονίδια του αναπνευστικού. Ωστόσο πρέπει να ξέρετε ότι είναι μιας χρήσης και διάρκεια προστασία είναι περίπου για τέσσερις ώρες καθώς στην συνέχεια υφίσταται αλλοιώσεις (π.χ. μουσκεύει κλπ).

Η απλή χειρουργική μάσκα πρέπει να εφαρμόζεται:

σε κάθε περίπτωση λοίμωξης του αναπνευστικού συστήματος.
σε κάθε περίπτωση φροντίδας ασθενούς με λοίμωξη αναπνευστικού συστήματος.
σε κάθε περίπτωση επίσκεψης σε χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας στη διάρκεια πανδημίας ή στην κορύφωση της εποχικής γρίπης.
Πρέπει να εφαρμόζεται έτσι ώστε να καλύπτει πλήρως τη μύτη, το στόμα και το πηγούνι (σταθερά, χωρίς κενά).
Το μειονέκτημα με τη μάσκα είναι ότι μπορεί να προσφέρει στον κάτοχό της μια ψεύτικη αίσθηση ασφάλειες και να μην παίρνει τα κατάλληλα μέτρα προστασίας, όπως το να πλένει συχνά και σωστά τα χέρια του.

Αντιμετώπιση
Ειδική θεραπεία για τον COVID-19 δεν υπάρχει. Η αντιμετώπιση του νέου κορωνοϊού μέχρι σήμερα είναι εστιασμένη στα συμπτώματα και είναι υποστηρικτική.

Δεν είναι γνωστό πόσο χρονικό διάστημα ο Covid-19 μπορεί να επιβιώσει στις επιφάνειες, ωστόσο σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, μπορεί να επιβιώσει μερικές ώρες. Η χρήση απλών αντισηπτικών διαλυμάτων είναι αρκετή για την καταστροφή του ιού στις επιφάνειες.

Πρέπει να παρακολουθείτε την υγεία σας για τουλάχιστον 14 ημέρες. Αν εμφανίσετε συμπτώματα (πυρετό ή άλλα συμπτώματα από το αναπνευστικό όπως δυσκολία στην αναπνοή, βήχα) αναζητήσετε άμεσα ιατρική φροντίδα επικοινωνώντας με τον ΕΟΔΥ (210-521200, 210-5212054).

Healthyliving Φωτογραφία από τον χρήστη Anna Shvets στο Pexels

Γιατί 30 λεπτά άσκηση αδυνατίζουν περισσότερο από 60 λεπτά!

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης βρήκαν σε μελέτη τους που δημοσιεύθηκε το επιστημονικό περιοδικό Scandinavian Journal of Public Health κάτι πολύ ενδιαφέρον για την επίδραση που έχει η διάρκεια της άσκησης στο αδυνάτισμα. Η απώλεια κιλών δεν είναι ανάλογη με τη διάρκεια της άσκησης όπως θα νόμιζε κανείς. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι εθελοντές που ασκούνταν για 30 λεπτά την ημέρα έχασαν περισσότερο βάρος σε σχέση με αυτούς που ασκούνταν 60 λεπτά την ημέρα.

facebookr icon newtwitter icon newinstagram0icon new