COREfit.

Search Our Site

Η διατροφή που θα ενισχύσει την καλή λειτουργιά του μεταβολισμού σας

Μεταβολισμό ονομάζουμε τον τρόπο που ο οργανισμός μας διαχειρίζεται τη διαδικασία κατανάλωσης των τροφών. Οι παράγοντες που μπορούν να ενεργοποιήσουν το ρυθμό του μεταβολισμού μας είναι η διατροφή σε συνδυασμό με την άσκηση και τον επαρκή ύπνο.

Οι τροφές που λαμβάνουμε παίζουν μεγάλο ρόλο στη λειτουργία της μεταβολικής διαδικασίας, καθώς ο μεταβολισμός σχετίζεται άμεσα με την καύση του λίπους. Όταν οι τροφές που έχουν διασπαστεί στον οργανισμό δεν μετατρέπονται σε ενέργεια, τότε αποθηκεύονται ως λίπος και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την παχυσαρκία.

Η κατάλληλη διατροφή αποτελεί το σωστό καύσιμο για την παραγωγή της ενέργειας και κατ’ επέκταση την καλή λειτουργία του μεταβολισμού.

Πρωτεΐνη

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, όπως το κρέας, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα όσπρια, και κάποιοι ξηροί καρποί, όπως τα αμύγδαλα, θα μπορούσαν να αυξήσουν τις καύσεις σου παροδικά, καθώς το σώμα σπαταλά περισσότερη ενέργεια για να τα πέψει αυξάνοντας την τροφογενή θερμογένεση. Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση τροφίμων υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη αυξάνει τις καύσεις κατά 15-30%. Επιπρόσθετα, αυτά τα τρόφιμα βοηθούν, σε συνδυασμό με τη μυϊκή ενδυνάμωση, στη διατήρηση ή στην αύξηση της μυϊκής σου μάζας, επιταχύνοντας με αυτό τον τρόπο τον ίδιο το μεταβολισμό.

 

Καυτερά τρόφιμα

Τα καυτερά τρόφιμα, όπως η κόκκινη πιπεριά τσίλι, που περιέχουν καψαϊκίνη, μπορούν να ενισχύσουν τις καύσεις σου και να επιδράσουν θετικά στη μείωση της όρεξης.

Νερό

Mελέτη έχει δείξει ότι η κατανάλωση 500 ml νερού μπορεί να αυξήσει το μεταβολικό ρυθμό κατά 30% μέσα στα επόμενα 30-40 λεπτά. Πίνοντας τουλάχιστον 2 λίτρα νερό ημερησίως, αυξάνεις το μεταβολικό σου ρυθμό κατά περίπου 100 θερμίδες!

Ολικής αλέσεως προϊόντα

Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε το Μάρτιο του 2017 στο American Journal of Clinical Nutrition υποδεικνύεται ότι η αντικατάσταση των ραφιναρισμένων δημητριακών με ολικής αλέσεως μπορεί να οδηγήσει σε μια μέτρια αύξηση στο μεταβολικό ρυθμό. Επίσης, επιδρά στην τροφογενή θερμογένεση κατά την πέψη.

Πράσινο τσάι

Είναι πλούσιο σε κατεχίνες και ειδικά στην επιγαλλοκατεχίνη γαλλικού εστέρα (EGCG), η οποία φαίνεται ότι είναι η πιο ενεργή μορφή μεταξύ των κατεχινών. Μετά από επιστημονική ανασκόπηση του 2016 τo EGCG βρέθηκε ότι μπορεί να επιδράσει στο μεταβολικό ρυθμό σε μια ποσότητα 300 mg, ποσότητα που μπορούμε να προσλάβουμε από 3-6 φλιτζάνια πράσινο τσάι.
 

facebookr icon newtwitter icon newinstagram0icon new