COREfit.

Search Our Site

Φαγητά για χαμηλές θερμοκρασίες

Μετά από μια κουραστική ημέρα στο κρύο, λίγα πράγματα είναι παρήγορα όπως το να καταβροχθίζεις ένα μπολ με κοτόσουπα ή ένα πιάτο ζεστά ζυμαρικά.

Ζεστά φαγητά
Όταν έχει κρύο, το να τρώτε ή να πίνετε κάτι ζεστό αυξάνει την αίσθηση του να νιώθετε ζεστά.

Μανέστρα σε κατσαρόλα, πίτες, φρεσκοψημένο ψωμί, θρεπτικά φαγητά με κρέας, σούπες και ψητά έχουν την τάση να είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά.


Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα του σπιτικού, ζεστού γεύματος είναι ότι η κουζίνα -και συχνά ολόκληρο το σπίτι- γίνεται θερμότερο.

Αυτό κάνει το σπίτι περισσότερο φιλόξενο, όταν ο αέρας έξω είναι ψυχρός.

Για μια διαφορετική εκδοχή των «ζεστών» τροφίμων, επιλέξτε πικάντικα γεύματα.

Shrimp Soup in White Ceramic Bowl With Chili on Brown Wooden Surface

Τρόφιμα «διάθεσης»


Η έλλειψη του ηλιακού φωτός, γεγονός κοινό σε κρύο καιρό και σε ψυχρά κλίματα, μπορεί να προκαλέσει «χειμερινή κατάθλιψη» σε πολλά άτομα.

Αυτό είναι επίσης γνωστό ως SAD ή εποχιακή συναισθηματική διαταραχή.

Ο πόθος για τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες είναι συνηθισμένος σε τέτοιες περιπτώσεις.

Ορισμένα άτομα αναφέρουν ότι αισθάνονται καλύτερα κατά τη διάρκεια άλλα και μετά την κατανάλωση υδατανθράκων.

Θα μπορούσατε να αντισταθείτε σε κέικ και μπισκότα επιλέγοντας πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων πλούσιων σε σύνθετους υδατάνθρακες.

Μερικές από τις καλύτερες επιλογές για σύνθετους υδατάνθρακες είναι τα δημητριακά, το ψωμί, τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως, το καστανό ρύζι, τα όσπρια.

From above of ceramic cup with hot tea with cinnamon stick and anise on knitted napkin

Ενυδάτωση


Όταν έχει κρύο, το τελευταίο πράγμα που θα έρθει στο μυαλό σας είναι να πιείτε ένα ποτήρι νερό.

Ωστόσο, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος αφυδάτωσης όπως συμβαίνει και στις υψηλές θερμοκρασίες.

Για την καταπολέμηση της αφυδάτωσης του χειμώνα, ένα φλιτζάνι ζεστό τσάι είναι μια εξαιρετική επιλογή.

Το τσάι με τζίντζερ είναι μια ιδιαίτερα καλή επιλογή, καθώς αυτό το μπαχαρικό ζεσταίνει φυσικά το σώμα σας.

Αν δεν σας αρέσει το τσάι με τζίντζερ, κάθε τσάι με καρυκεύματα είναι ένα καλό υποκατάστατο.

Ο ζεστός μηλίτης αποτελεί εξίσου μια παρήγορη και ενυδατική.

Μπορείτε επίσης να πιείτε ελληνικό ή στιγμιαίο καφέ.

Cooked Food in Stainless Steel Bowl

Λιπαρά φαγητά

Ένα στρώμα λίπους στο σώμα σας λειτουργεί ως μόνωση για να σας προστατεύσει από το κρύο, αλλά αυτός δεν είναι ο λόγος για τον οποίο το λίπος είναι σημαντικό κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Το σώμα σας χρησιμοποιεί τα λίπη για να διευκολυνθεί η απορρόφηση των βιταμινών A, E, K και D.

Ελλείψεις βιταμινών, ιδιαίτερα η ανεπάρκεια βιταμίνης D, μπορεί να συμβάλει στην κατάθλιψη και να βλάψει την υγεία σας.

Το φως του ήλιου συμβάλλει στην απορρόφηση της βιταμίνης D και τα περισσότερα άτομα εκτίθενται λιγότερο στο φως του ήλιου όταν πέφτει η θερμοκρασία.

Λιπαρά τρόφιμα, τα οποία μπορείτε να προσθέσετε στη διατροφή σας, είναι το ψάρι, τα καρύδια, οι ελιές, το αβοκάντο και το τόφου.

Αν επιλέξετε κόκκινο κρέας, να έχετε κατά νου ότι μια μερίδα είναι περίπου 90g και η κατανάλωσή του είναι καλύτερο να περιορίζεται σε 1 φορά την εβδομάδα.

 

Επιμέλεια κειμένου
Σοφία Λάκκα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

facebookr icon newtwitter icon newinstagram0icon new